• Home
  • News
  • Parismatch.be de sleutels van een overweldigend succes
<< Terug

Parismatch.be de sleutels van een overweldigend succes

9 November 2017

Parismatch.be de sleutels van een overweldigend succes

Het merk Paris Match België, dat reeds stevig in België verankerd is, wint nog aan kracht dankzij het succes van haar website. In amper tien maanden heeft parismatch.bezich tussen de belangrijkste lifestyle en magazine news sites van België weten te nestelen. Met meer dan 500.000 unieke browsers in oktober, waarvan 126.000 via Facebook Instant artikels*, is Paris Match België in zijn stoutmoedig opzet geslaagd: online aan magazine schrijven doen. Longs formats, sterke invalshoeken, video en een actieve aanwezigheid op de sociale media hebben van parismatch.beinderdaad een nieuwe speler gemaakt die voor een frisse wind zorgt in de magazinepers, zonder ooit de actualiteit uit het oog te verliezen. “In 2017 een site lanceren, was een lichtjes waanzinnige uitdaging. De markt van de nieuwstitels was al flink bezet. Wij dienden dus met iets verschillends op de proppen te komen. Door er ons toe te verbinden content te maken die niet pal bovenop het nieuws heet van de naald zit, en ons te wagen aan in Franstalig België zelden verkende formats zoals motion design en in house native video op de sociale media. Het ging ook om de uitdaging om nieuwe doelpublieken te bereiken die gevoelig zijn aan het DNA van het merk, maar tegelijk misschien meer de neiging hebben om print te kopen”.

Op Belgisch vlak vertegenwoordigt Parismatch.be niet minder dan 216.900 verschillende Belgische surfers** per maand!


Met bijna de helft van het bereik op de 25- tot 44-jarigen (48 %) en groepen 1 en  2 (47 %) is de uitdaging nagenoeg volbracht. Gezien het profiel van onze adverteerders was het belangrijk om mensen te bereiken die elegantie en goede smaak hoog in het vaandel dragen. Noteer de hoge selectiviteitscijfers op mannen (120), de hogere sociale groepen 1 en 2 (183) of, algemener, 25- tot 44-jarigen uit de sociale groepen 1 tot 3 (214), wat er een uitgelezen site van maakt om deze doelgroepen doeltreffend te bereiken.

De website wedijvert met de grootste lifestyle en magazine news sites naar Franstaligen, 25-44, sociale groepen 1-3 toe en laat Flair, So Soir, La Libre Lifestyle, Ciné Télé Revue, Nina, Elle, L'Avenir Lifestyle, Weekend Vif, Femmes d'Aujourd'hui, Marieclaire.be enz. achter zich.
Parismatch.beis dus de vrucht van een welslagen in termen van bereiksselectiviteit. Naar het voorbeeld van het magazine schrijven wilden wij een publiek targeten dat zich in onze content herkent. Een actief en stedelijk publiek met een grote koopkracht. Kortom, een publiek dat houdt van elegantie en kwaliteit en dat keuze boven filterloze overvloed verkiest.

Met 295.000 dagelijkse lezers is het magazine, van zijn kant, iets vrouwelijker, maar ook bijzonder doeltreffend om upscale doelgroepen te bereiken, dankzij een selectiviteit van 127 op sociale groepen 1 en 2. Het blijft ook ontegensprekelijk één van de beste keuzes in termen van kost per duizend.***

Paris Match zal 2018 dus aanvatten met de stellige ambitie om, meer dan ooit, het geliefkoosde magazinemerk van de Belgen te blijven!

* CIM Internet traffic oktober 2017
** CIM Internet bereik september 2017
*** CIM Pers 2016/2017