• Home
  • News
  • 20% more reach voor La Libre Belgique
<< Terug

20% more reach voor La Libre Belgique

12 Oktober 2017

20% more reach voor La Libre Belgique

Na een onderbreking van 2 jaar, heeft het CIM de resultaten van zijn nieuwe Persstudie gecommuniceerd.

De Belgische nieuwsbrands blijven relatief stabiel.  De laatste 3 periodes stelt men zelfs een stijging van 6% van het total brand bereik vast, dit omvat meer bepaald de papieren, digitale en webversies.

La Libre Belgique komt hier ook zeer goed uit. Het is namelijk de enige franstalige, dagelijkse perstitel die er op vooruit gaat. Meer bepaald met een stijging van 19,5% van het total brand bereik. Over de twee laatste periodes stijgt dit bereik met meer dan 30%, meer bepaald van 230.500 lezers/surfers naar 301.700 lezers/surfers. Deze evolutie is een teken van continuïteit, want over de laatste 3 periodes gaat het zelfs over een stijging van 37%!

Op diezelfde basis stijgt het nieuwsbrand DH/Les Sports met 12,4% en telt het momenteel 535.200 lezers/surfers.

Het web-aandeel hierin is voor beide titels meer dan 40%, wat ons bovenaan het klassement brengt wat betreft digitaal aandeel